Sunday, August 22, 2010

گودر نوردی - 3

گودر نوردی - 2

گودر نوردی - 1

1. Shared items از این قسمت می‌توانید به همه‌ی مطالبی که هم‌خوان کرده‌اید دسترسی داشته باشید.

بالای این قسمت کادری به چشم می‌خورد که امکان نوشتن نُت را خواهید داشت و در این کادر می‌توانید مطلب مورد نظرتان را بنویسید و به اشتراک بگذارید.

2. Notes شامل نوشته‌های مستقل شما می‌شود تحت عنوان نُت یا وقتی که از گزینه‌ی Share with note استفاده کنید.

2-1: با کلیک روی عبارت Show Options کادری بالا و پایین صفحه اضافه می‌شود برای اضافه کردن عنوان و برچسب برای نوشته‌تان. برای پنهان کردن آن می‌توانید روی Hide Options تقه‌ای بزنید.

2-2: برای نوشتن عنوان مستقلی برای نوشته‌تان.

2-3: برای نوشتن متن. این قابلیت را دارد که شما عکس، فونت دلخواه، رنگ و یا چیدمان مورد نظرتان را داشته باشید اما نیازمند کدهای html هست.

یعنی علاوه بر اینکه می‌توان بسیار ساده و به راحتی اینجا تایپ کرد و گزینه‌ی Post note را فشرد، شما می‌توانید متنی با ظاهر متفاوت را هم در قالب یک نُت داشته باشید.

اگر مثل من سواد کدنویسی ندارید و ازش سر در نمی‌آورید، پیشنهادم این است از صفحه‌ی مدیریت وبلاگتان استفاده کنید. عکسی که می‌خواهید را آنجا آپلود کنید - اگر در بلاگر هستید ترجیحن عکس را روی فضای دیگری آپلود کنید تا به علت فیلترینگ مثل این نشود که بدون فیلترشکن تصویرش مشخص نیست - متن را اضافه کنید، فونت و رنگ و لینک به صفحه‌ی دیگر یا هر تغییری دیگری که لازم دارید را اعمال کنید، بعد روی سربرگ HTML بروید. select all بعد copy و paste در قسمت نُت ریدر لازم ست و Post note

یک نکته‌ی دیگری هم در مورد بلاگر، وقتی کدها را از آنجا کپی می‌کنید. اینتر و رفتن به خط بعدی برایش با کد تعریف نشده ظاهرن. همه‌ی خط‌ها در ریدر پشت سر هم دیده می‌شود. چاره‌اش هم این ست بعد از عملیات copy و paste، انتهای هر کلمه یا جمله‌ی که می‌خواهید نقطه سر خط باشد این را بگذارید. - بلاگر اعلان خطا می‌داد و قبول نمی‌کرد همینجا بنویسمش -

2-4: برای دسته بندی و برچسب چسباندن. این برچسب‌ها فقط در ریدر خودتان خواهد بود و وقتی نُت را به اشتراک می‌گذارید، بقیه نمی‌بیند.

2-5: با برداشتن این تیک از کنار Add to shared items نوشته‌ی شما دیگر به اشتراک گذاشته نمی‌شود. بین Shared items هم دیگر نخواهد بود و در قسمت Notes بایگانی می‌شود - قابلیت ادیت ندارد - و می‌توانید آنجا دنبالش بگردید و احیانن Delete یا Share یا Email کنید.

3. تعداد آدم‌هایی که گوگل‌ریدر شما را دنبال می‌کنند. با کلیک روی این گزینه لیست این افراد را می‌توانید ببینید - در این مورد بعدن توضیح بیشتری خواهم داد. الان فقط یادتان باشد از اینجا هم قابل دسترسی هست -

4. تعداد و لیست افرادی که شما مطالبشان را دنبال می‌کنید و مشترک هستید.

5. از اینجا می‌توانید تمام آیتم‌هایی که لایک زده‌اید را ببینید.

پ.ن: برای دیدن تصاویر در سایز بزرگتر، روی عکس‌ها کلیک کنید

1 comments:

Mohammad R said...

سلام
جالبه من از تو گودر دیدم و اومدم اینجا تا بپرسم:
من از وقتی یادمه توی Share Itemsهیچ جایی برای نوت گذاشتن نبوده. یعنی می بینم که همه یه مطلبی رو نوت می کنن اما من این امکان رو ندارم
چطور میشه فعالش کرد؟