Sunday, September 05, 2010

گودر نوردی - 6

Manage subscriptions

برای تنظیمات افزودنی‌های گوگل‌ریدرتان و امکاناتی که ربطی با فیدهای اضافه شده‌ی شما دارد، می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

1. اولین سربرگی که برایتان به نمایش در می‌آید Subscriptions ست. از اینجا می‌توانید فیدهایی که به گوگل‌ریدرتان اضافه کرده‌اید را مدیریت کنید. حذف کنید، تغییر نام دهید، دسته بندی کنید یا از دسته‌ای خارج کنید.

2. Preferences

از گزینه‌ی Language می‌توانید زبان صفحه‌تان را عوض کنید.

از Start page می‌توانید انتخاب کنید که وقتی گول‌ریدر را باز می‌کنید صفحه‌ی اولی که جلوی رویتان قرار می‌گیرد چه باشد؟

Scroll tracking با گذاشتن تیک جلوی این گزینه وقتی که حالت نمایش صفحه‌تان روی expanded باشد، کافی ست اسکرول کنید - غلتک موس‌تان را مثلن تکان دهید تا این صفحه جابجا شود - تا جزء موارد خوانده شده‌تان محسوب شود. در غیر اینصورت هر چقدر صفحه‌تان را بالا و پایین کنید عددی از جلوی آیتم‌ها کم نمی‌شود و انگار چیزی نخوانده اید.

Navigation pane display وقتی این گزینه را انتخاب کنید، ستون سمت چپ همیشه برایتان دیده می‌شود. در غیر اینصورت مطالب به صورت کامل نمایش در می‌آید و این ستون پنهان می‌شود و برای دسترسی به آن کافی ست عبارت Navigation که بالای صفحه‌تان به نمایش در می آید را انتخاب کنید تا ستون پنهان شده، ظاهر شود. مثل این تصویر

Likes با انتخاب این گزینه فقط لایک کسانی که follow کرده‌اید را خواهید دید.

Confirm when marking all as read با انتخاب این گزینه قبل از mark all as read ازتان خواهد پرسید مطمئنی؟ شک نداری؟ و نیاز به تأیید خواهد داشت.

Show followed blogs from Blogger با انتخاب این گزینه بلاگ‌هایی که فالو کرده اید برای بلاگر نشان داده می‌شود.

Show favicons for subscriptions با انتخاب این گزینه کنار اسم وبلا‌‌گ‌ها آی‌کن‌های این شکلی نمایش داده می‌شود. در غیر اینصورت همه مثل هم خواهند بود.

3. Folders and Tags

از اینجا به پوشه‌ها و برچسب‌هایی که در ریدر دارید دسترسی خواهید داشت و امکان تغییرنام یا حذف خواهید داشت. اگر در حالت private باشد که فقط در صفحه‌ی خودتان مشاهده خواهد شد اما می‌توانید با

پ.ن: برای دیدن تصاویر در سایز بزرگتر، روی عکس‌ها کلیک کنید

0 comments: