Monday, October 08, 2007

روز کودک

نقاشی پرنیان 7 ساله ست. که سمت راست بالا "ببر" کشیده کنار یه تیکه چمن و "شیر" با یه تیکه چمن.
سمت چپ بالا "گورخر" که براش یه ذره علف هم گذاشته و پایین هم "طاووس" کشیده. موضوع نقاشی هم آزاد بود.


نقاشی المیرا ی 6 ساله ست. موضوع نقاشی خودش بوده در جایی که دوست داره. خودش را خیلی کوچیک (به رنگ نارنجی) کنار خونه کشیده.


روز جهانی کودک هم مبارک ه همه ی بچه های دیروز و امروز و فردا، پس فردا باشه!

11 comments:

4040e said...

: )

Anonymous said...

اولا که مرسی بابت تبریک روز کودک ! :) دوما که این نقاشی ها فوق العاده هستن. خیلی دوسشون دارم :)

Unknown said...

21mehr.com شهلا

مطلبت در مورد روز کودک و نقاشی کودک بسیار زیبا بود

Anonymous said...

روز کودک مبارک
و ایکاش واقعا ً توی این روز برای آینده ی کودکان فکر بشه
دنیا جون ممنون از کامنتت :-*

Anonymous said...

درووووووود بر دنيا خانم

Anonymous said...

درود بر شما دنيا خانم
بايد تبريك گفت به شمابراي داشتن چنين ذهن بت شكن و يوغ گريزي.انديشه اي رها از قيدها و بتها .كه همگان بايد از اون برخوردار باشيم . دست چگونه ميتواند آزاد بنويسد و زبان چگونه ميتواند آزاد بگويد در حاليكه كه انديشة فردي كه آن دست نويسندة آن انديشه است و زبان گويندة آن انديشه است هنوز خودش گرفتار است. تا ميخواهد سخني بنويسد يا بگويد به خودش ميگويد اين توهين است به بتهايم پس نميگيم اين را و نمينويسم آن را. يك نمونه از اين بتها بتهاي مذهبي و ايدئولوژيكي است . كه حكومتهاي مبتني بر آنها كه همه شان ديكتاتوري و استبدادي هستند كوشش زيادي در ساختن و بزرگتر كردن آنها دارند. چون نياز دارند كه اين بت در ذهن آن فرد ساخته شود. نمونة بارز آن همين جمهوري اسلامي كه شبانه روز از طريق بوق تبليغاتي و بازوي راست خودش يعني صدا سيما در حال تبليغات موذيانة مذهبي است.چون اين حكومت بر دو گروه كلي تكيه دارد(البته خوشبختانه تعداد اين افراد اندكند) يكي آنهايي كه ذاتا احمقند و به هيچ شكلي رها گوي اين حماقت نيستند .يكي متعصبين مغز كور مذهبي كه آتش مذهب عقلشان را سوزانده و رژيم با ابزارهايش بر اين آتش دمادم ميدمد تلاش در متعصب سازي مذهبي براي اهداف سياسي با استفاده از تبليغات شديد مذهبي)به شكلها وروشهايي انجام ميشه (اول بگيم كه يك نوع جنايت هم جنايت بر فكر مردم است سعي در واپس گرا و كهنه انديش كردن فرد وجلوگيري از افزايش آگاهيهاي خاص و روشن فكر ستيزي و ستيزه با روشن فكري سعي در افسرده سازي فرد وتبليغ و ابراز انديشه هاي موافق با حكومت و جلو گيري ازقرار گرفتن افكاردر معرض انديشه هاي مخالف و دگر انديشانه و ....... اولين ابزارشون صداسيما هست كه سازماني است سر تا پا مزدور و هر جنايت فكري اي رو در راستاي خدمت به حكومت انجام ميده شبانه روز حقنه گري و تبليغات مذهبي انجام ميده در هر برنامه اي به شكلي خاص.... . چون وقتي از كسي استقلال فكريشو گرفتي و به يه چيزي متعصبش كردي هر سوء استفاده اي رو ميشه ازش كرد زماني در جنگ نداي براي فتح كربلا....سر داده ميشه يا با هزار روضه و جو سازي مذهبي طرف رو ترغيب به رفتن روي مين ميكنه ... وزماني مثلا شخصي مخالف روبا نداي وا اسلاما سركوبش ميكنند. توي كتابهاي درسي هم كه مملو از تبليغات مذهبي و سياسي است.... .حتي توي خيابون هم ديوار سفيدي نيست كه شعر و شعار و حرف حديثي روش نوشته نشده باشه.
دائما فرياد ِ از دين ميزنند*چونكه چوب ازدين به آستين ميكنند
قصد اين است كآ تشي سازد زدين *عقل و فكرت را بسوزاند در آن
هرچه دردين پرتعصب ترشوي*كاردژخيمان توراهت تركني
هرچه ازاين دين وايمان پيش تو بُتها كنند*در پس ِ بتها نشسته از بَر ِ آن ميخورند
هرچه مغزت شستشو با دين كنند*بر رژيم ننگ ، كارآسان شود
صبح تا شام روي مغزت دين و اسلاما كند*اين وظيفه را محول برصداسيما كند
سازماني كان بوَد سرتا به پا مزدور ِ او*ليكن آگاهي بباشد پادزَهر بَر زهر او(Hamid)

در مورد اون مسالة گير دادن به زنان و دختران بايد بگم كه چند مدت پيش فيلمي رو ديدم توي ماهواره كه با موبايل گرفته شده بود فيلمي كه موجي از دردو نفرت در هر انسان آزاده اي ايجاد ميكرد اين فيلم رفتار وحشيانه گرگها حكومت رو نشون ميدادكه به جون زني آزاده افتاده بودند كه بر يكي از محدوديتهاي تمدن گريزانه جمهوري اسلامي يعني حجاب وقعي ننهاده بود... . يكي از بيگانه ترين واژه ها در قاموس جمهوري اسلامي واژهء آزادي است حتي با خود واژة آزادي به تنهايي هم مشكل دارند كلمه آزاد رو توي دانشگاه آزاد كه به معني آزاد بودن شانه دولت از هزينه هاي دانشگاه هست نتونستند به تنهايي بر بتابند و يك كلمه اسلامي كنارش گذاشتند تا بكوبوننش.آزادي انواع داره مثل فردي سياسي مذهب بيان اجتماعي. يكي از اوليه ترين و معموليترين و بديهي ترين حق حقهء هر فردي كه در زمرهء آزاديهاي فردي يا بهتره بگيم حقوق فردي هر انساني قرار ميگيره آزادي پوشش هست .كه متاسفانه حكومت ايران به دليل ضعف ذاتيش و به دليل اينكه هرنسيم آزادي اي رو طوفاني بر پيكرة متزلزل خودش ميدونه به جاي اينكه به يكي از هزارو يك مشكل مملكت برسه اين حق طبيعي رو از ملت گرفته در کل اين رژيم غيرمردمی و تمدن گريز ازهر چيز متفاوتی می هراسه از دگر پوشی،دگرانديشی،دگرگويی و هر چيزی که با افکار واپس گرايانه و مرتجعانه و تمدن گريزانه و غارنشينانه اش متفاوت هست.هر چه محدوديت بود افزون**آن نشاني بود ز ضعف فزون
و صد البته كه خوشبختانه تو دهني بسيار بزرگي رو هم در اين مورد از زنان و دختران يوغ گريز و ستم ستيز ايران خورده سركوبهاي اخير هم از عقدة اين تو دهني ناشي شده .
در مورد طرح ضد انساني تعدد زوجين بايد گفت كه برگ سياه ديگريست بر پروندة تبعيض جنسيتي و نقض حقوق زنان
در مورد اون مطلبي كه با عنوان صهيونيست ...... بايد بگم كه از اين تناقضات خيلي ديده ميشه اين كه كمترينش هست اگه لازم باشه براي بقاشون همة اون چيزهايي رو كه ميگفتند درسته بگند غلطه و بر عكس . به يقين اينكار رو ميكنند.
ايميلت رو هم ميخوني؟

Anonymous said...

Harfe.Rok@gmail.com (Hamid) email man ine vali weblog nadaram

Anonymous said...

دنيا خانم سلا م. هميشه خود و خانوادتون شاد و سلامت باشيد در لحظه لحظه زندگيتون. ميلتون هم چون به فارسي بود خراب شده بود. يه ميل فرستادم براتون.

Anonymous said...

بچه ها چقدر نازنین... چرا این بچه انقدر خودشو کوچیک کشیده ؟؟؟

Anonymous said...

نقاشی های رنگ وارنگ مال بچه های قشنگ

حیف من امسال هیچ حرکتی نکردم
نه عکسی نه جایی
شرمنده یه مدت هم نبودم

عمو اروند said...

کودکی‌ام تلف شد و جوانیم نیز. نگذاریم دیگر کودکان نیز بدرد ما دچار شوند.
ممنون از یادآوری‌ات