Friday, August 20, 2010

گودر نوردی - 1

با اینکه گوگل‌ریدر چندان نیاز به آموزش و راهنما ندارد، قصد کرده‌ام پا در حوزه‌‌ی خارج از تخصصم بذارم و به زبان ساده در مورد گودر بنویسم. شما بگذارید به حساب آدم تنبلی که تصمیم گرفته یکباره اطلاعات عمومی‌اش را به زبان بسیار ساده و ترجیحن تصویری اینجا بنویسد تا زین پس اگر دوستی سوالی پرسید، یک لینک بفرستد برایش و قبلن همه را مکتوب کرده باشد و نیاز به توضیح چندباره نباشد..

یک اکانت در جی‌میل نیاز ست و ورود به این صفحه تا گوگل‌ریدر - گودر - شما فعال شود. کارایی‌اش خواندن وبلاگ و سایت‌های مختلف و خبردار شدن از به روز شدن آن‌ها بوده که امروز فکر می کنم یه قسمتی از معاشرت‌هایمان را هم در بر گرفته.. در هر حال به آن قسمتش کار ندارم :دی از گزینه‌های سمت چپ صفحه شروع می‌کنم..



١. Add a subscription

وقتی روی آن کلیک کنید یه پنجره باز می‌شود که می‌توانید آدرس وبلاگ یا فید وبلاگ یا سایت مورد نظر را اضافه کنید به گودر و بدین‌گونه هربار از به روز شدنش مطلع می‌شوید و می‌توانید از همین‌جا بخوانید.

2. اینجا حق انتخاب دارید تعداد کل آیتم‌هایی که نخوانده اید جلوی All items نشان داده شود یا نه؟ اگر تیک را جلوی Hide unread counts بگذارید، دیگر تعداد مطالب خوانده نشده نمایش داده نمی‌شود.



3. با انتخاب این گزینه همه‌ی شرآیتم‌ها و گروه‌ها و دسته‌بندی‌هایی که داشتید را می‌بینید

4. مسلمن اگه اینجا هم all items را انتخاب کنید همه‌ی نوشته‌ها اعم هم از خوانده و نخوانده مشاهده می‌شه ولی در حالت new items فقط مطالبی که روشون کلیک نکردید و خوانده نشده، مشاهده می‌شود

5. برای یک گودر +1000 شده به مثابه‌ی شفادهنده کار می کند. با Mark all as read به نوعی خودتان را از شر مطالب خوانده نشده نجات می‌دهید و با آسودگی می‌شود سر بر بالین گذاشت :دی

اما گزینه‌های دیگری هم پیش‌بینی شده که یکباره ذوق زده نشید! یعنی بعد از یک هفته یا زمان بیشتری این صفحه را باز کردید بهترین کار این ست که برای خلاص کردن خودتان از مطالب قدیمی از گزینه‌های دیگر استفاده کنید که فقط مطالب یه روز قبل را براتون باقی بذاره یا یک هفته قبل‌تر یا دو هفته قبل‌تر.. و این‌گونه می توان مطالب قدیمی‌تر را مشمول مرور زمان کرد و ازشان گذشت.

این گزینه‌ها برای تک‌تک فید‌ها یا شرآیتم‌های یک نفر موجوده. مثلن می‌تونید روی اسم ایکس کلیک کنید و هزارتا آیتمی که به تنهایی موفق شده در یک هفته به اشتراک بذاره را مارک آل بزنید تا هم گودر نفس راحتی بکشه و هم شما فرصت خوندن بقیه‌ی مطالب را پیدا کنید..

6. از اسمش کاربردش کاملن واضح و مبرهن ست! احیانن اگر وبلاگی دارید که بعد از آپدیت شدن خیلی دیر در گودر نمایان می‌شود این گزینه در اکثر موارد راه‌گشاست. روی فید وبلاگتان در گودر کلیک کنید، گزینه‌ی رفرش را بفشارید تا آخرین مطلب وبلاگتان ظاهر شود!

7. در صورتی‌که به مطالب قبلی خواستید رجوع کنید یا احیانن گودر هی اعلام کرد مطالب نخوانده دارید ولی هیچ اثری ازش نبود، روی این گزینه فشار دهید بعد از اینکه همه‌ی مطالب ظاهر شد، Mark all as read بزنید. به سرعت آن عدد متوهم از بین می‌رود!

پ.ن: به علت طولانی شدن این نوشته و به قصد سرک کشیدن به همه‌ی سوراخ‌های گودر، ادامه دارد..

1 comments:

itgasht said...

بسیار عالی ممنون