Monday, August 30, 2010

گودر نوردی - 5

اگر روی گزینه‌ی آبی‌رنگ کوچکی که زیر اسم دوستانتان دیده می‌شود، کلیک کنید، امکان بعضی از تنظیمات را خواهید داشت.

١. با انتخاب گزینه‌ی Public (Anyone can view and comment)l بدون اینکه نیازی به اجازه و تأیید شما باشد، همه مجاز هستند مطالبی که به اشتراک می‌گذارید را ببینند و در صورتی که Follow کنند امکان کامنت‌گذاری و دیدن آنها برایش به وجود می‌آید.

اما اگر گزینه‌ی Protected (Shared with selected groups)l را انتخاب کنید، فقط کسانی که شما درخواستشان را تائید کنید، مجاز خواهند بود برایتان کامنت بگذارند و یا مطالب به اشتراک گذاشته‌ی شما را ببینند.

و گرو‌ه‌بندی که اینجا در صورت انتخاب این گزینه دیده می‌شود، همان گرو‌ه‌هایی هستند که در Google Contacts می‌توانید بسازید و دسته بندی کنید.

2. در صورتیکه این گزینه را فعال کنید، آدرس صفحه‌ی به اشتراک‌گذاشته‌های شما در پروفایل گوگل اضافه می‌شود، با غیرفعال کردنش هم این گزینه از پروفایل حذف می‌شود.

3. این گزینه‌ها اسامی کسانی که شما را فالو کرده‌اند یا شما به گوگل‌ریدرتان اضافه کرده‌اید را نشان می‌دهد و لیست کامل آن را مشاهده می‌کنید.

اینجا هم امکان گروه‌بندی خواهید داشت و هم جلوی اسم هر کدام از افرادی که Follow کرده اید این گزینه‌ها دیده می‌شود:

View shared items نمایش مطالب به اشتراک گذاشته‌ی این فرد

View Google profile نمایش پروفایل گوگل این فرد

Unfollow لغو اشتراک

Hide با انتخاب این گزینه فقط شرآیتم‌های این فرد را در گوگل‌ریدر خود نخواهید دید. اگر کسی را Unfollow کنید، با یک بار کلیک روی اسمتان و حذف عبارت Felani is following you شخص مقابل متوجه می‌شود اما کسی جز خود شما از پنهان کردن و Hide کردن به اشتراک گذاشته‌های فرد، با خبر نمی‌شود. برای اینکه دوباره به گوگل‌رید اضافه‌اش کنید باز از همین‌جا که عبارت Hidden جلوی اسمش مشاهده می‌شود. گزینه ی Show Felani را انتخاب کنید.

در ضمن اگر کسی در Buzz فعال باشد و گوگل‌ریدرش را به Buzz اضافه کرده باشد این مخفی کردن فقط در گوگل‌ریدر اعمال می‌شود اما در Buzz دیده می‌شود.

Block دسترسی به گوگل‌ریدر و مشاهده‌ی صفحه‌ی خودتان برای فرد خاصی ممنوع می‌شود! اگر یک زمانی هم پشیمان شدید از بلاک کردن کسی و خواستید Unblock کنید، - تا جایی که من خبر دارم و بیشتر از این بلد نیستم - لیستی در گوگل‌ریدر برای کسانی که بلاک کرده‌اید و احیانن می خواهید بعدن رجوع کنید وجود ندارد. تنها چاره‌اش این است که سراغ پروفایل گوگل‌ش بروید و گوشه‌ی سمت راست ِ آن گزینه‌ی Unblock وجود دارد.

اگر عبارت No shared items available جلوی اسم کسی هم بود. یا فرد مورد نظر هیچ مطلبی هم‌خوان نکرده از زمانی که شما Follow کرده‌اید و فعالیتی ندارد یا اینکه ریدر پروتکت شده‌ای دارد و شما هنوز تأیید نشده‌اید.

جلوی اسم افرادی که Follow نکرده‌اید هم گزینه‌ی View Google profile و امکان Block

4. از اینجا می‌توانید با استفاده از آدرس ای‌میل یا نام جستجو کنید و یا با ای‌میل برای دوستانتان دعوت‌نامه به گوگل‌ریدر بفرستید.-

your Google profile هم به صفحه‌ی ویرایش پروفایل خود هدایت می‌شوید.

5. انتخاب قالب‌بندی برای صفحه‌‌‌ی مطالب به اشتراک گذاشته‌ی خود که به صورت ساده‌ی Default مثل این باشد یا بستنی و نینجا و دریا داشته باشد.

6. می‌توانید آدرس صفحه‌ی گوگل‌ریدر خود را از اینجا انتخاب کنید. در صورت انتخاب گزینه ی اول، همان ای‌میل آدرس‌تان انتهای آدرس قرار می‌گیرد و انتخاب گزینه‌ی دوم آدرس‌تان را مخفی می‌کند. در صورت استفاده از نام مستعار، ای‌میل آدرس شما هم قابل پیگیری نیست.

7. the link to your friends از این طریق می‌توانید برای دوست خود پیغام بفرستید و گزینه‌های View my shared items و Subscribe to a feed of my shared items برایش ارسال می‌شود.

Add a clip to your web site or blog از اینجا کد HTML برای اضافه‌کردن مطالب هم‌خوان شده‌تان در وبلاگ، داده می‌شود با قالبی مشخص و البته امکان انتخاب بین چند رنگ محدود را خواهید داشت و تعداد مطالبی که در گوشه‌ی وبلاگتان به نمایش در بیاید.


پ.ن: کلید‌های میانبری که در گوگل‌ریدر می‌توان استفاده کرد. با تشکر از ایشون که هم‌خوان کرده بود.

6 comments:

حبیب said...

ممنون

shakiba said...

سلام . ممنون از مطالب خوبی که توضیح دادین . اما یه سوال :
چه طوری میشه آیکون لایک زدن رو پای هر پست گذاشت ؟ مثل وبلاگ کدئین .

دنیا said...

وبلاگ کدئین لایک را به قالب بندی وبلاگش اضافه کرده و فکر نمی‌کنم ربطی به گوگل‌ریدر داشته باشه اصلن. این گزینه اصلن توی آدرس فیدش نیست. بهتره از خودش بپرسید

پنجولو said...

سلام
ببین من یه مشکل با گوگل ریدرم داشتم که خیلی خیلی وقت بود اذیتم می کرد و من نتونسته بودم درستش کنم
الان یکی از پست هاتو به نفر شیر کرده بود منم تا دیدم نشستم پست های قبلی تو خوندم
و
خلاصه الان خیلی خوشحالم چون مشکللم حل شد
اومدم بگم خیلی دوست دارم
ممنون

صادق said...

سلام
شش ماهی بود که به این اطلاعات نیاز داشتم و امشب خیلی تصدفی مطالب شما را دیدم. ممنون خیلی از نیازهای من را برآورده کرد.
دو سوال دارم که اگر امکان داشته باشد خواهش می کنم پاسخ بدهید.
اول اینکه رابطه ی گوگل باز و گوگل ریدر را چطور می شود برقرار کرد؟ و دوم این که چطور می شود کاری کرد که آیتم هایی از وبلاگ های مختلف( یا خبر نامه های مختلف) که صاحب یک وبلاگ می پسندد در جایی از وبلاگش منعکس شود. مثل لینکی از بخشی از مطلب. یعنی شبیه چیزی که همین الآن من در وبلاگم به نام(وبلاگ هایی که من می‌خوانم) وجود دارد.

دنیا said...

پنجولو خوشحالم که تونستم کمکی کنم

آقای صادق، در مورد سوال اولتون در گوگل باز کنار اسمتون عبارت connected sites وجود داره
در گودر نوردی -4 در این مورد نوشتم که هر چه اینجا اضافه کنید در باز نشون داده می شه. حالا می تونید در اینجا گوگل‌ریدرتون را هم اضافه کنید و اینجوری وصل می‌شه به هم
در مورد سوال دومتون هم صبر می کنید تا مفصلن درباره‌اش بنویسم؟
می‌دونم نوشته‌ها دچار تاخیر شده ولی حجم مطالب زیاده و حوصله‌ی زیادتری می‌طلبه. سعیم را می‌کنم زودتر بنویسم