Friday, November 09, 2007

و مادرهایی که به دردسر افتادن

با شروع مدرسه ها بازار داغ تحقیق ها شروع می شه. بچه ها و مادرهای کاغذ به دست که میان کتابخونه دنبال کتاب..
اونایی خرسند ترن که یه کتاب حاضر و آماده دقیقن در مورد همونی که خواستارش هستن نوشته شده باشه و نیازی به گشتن چند تا کتاب نباشن..
بچه های دبستانی و راهنمایی بیشتر مادرهاشون می یان دنبال کتاب و تند تند شروع می کنن به رونویسی. همشون هم گله دارن از دست این به اصطلاح تحقیق که مادرها را به دردسر انداخته.
اکثر این بچه ها و مادرهاشون نه از اصول تحقیق و مبانی اون خبر دارن، نه دلیل این نوشتن ها را می دونن و بیشتر به یک کار عبث تبدیل شده که انگار معلم ها برای راحت کردن خودشون و به دردسر انداختن والدین برای هر درس یه تحقیق علم کردن.
یه روز درباره ی بهداشت، یه روز وصیت نامه شهید، یه روز زندگی نامه یک شاعر، یه روز شاعر قصیده سرا، یه روز جغرافیای یک کشور و ...

و نمی فهمم چرا به جای اینکه در ابتدا اصول تحقیق و روش ها آموزش داده بشه و دانش آموز متوجه بشه اصلن چرا باید دنبالش بره.. همه عادت کردن به کپی کردن و رونوشت کردن فقط محض گرفتن دو، سه نمره.

9 comments:

4040e said...

: )

خودم said...

دوستم من همیشه با عذاب برای اینجا کامنت میذارم..نمیدونم چرا؟ در مورد معرفی کتاب ممونم.

خودم said...

این خودمه منم ستیغ..میگم یا خودم میام یا نامه ام همینه..

Anonymous said...

خدا رو شکر زمان ما از این خبر ها تنبود. الانم حالم بهم میخوره وقتی میبینم وقتی استادی نیاز به مطلبی داره به شاگرداش نمره خیرات میکنه تا براش پیدا کنن. البته خودم هم حس این جور تحقیقات و مقالات رو ندارم

Anonymous said...

تازه كجا شو ديدي! خدا پدره ويكي پديا رو بيامرزه كه از شير مرغ تا جون آدميزاد توش مطلب هست. ... كپي ، پست تو ورد ... بعد هم پرينت !

Anonymous said...

همه جوره ما تو این مملکت سرنا رو از سر گشادش میزنیم

Anonymous said...

مرسی بابت تبرک
.
کیک هم گزاشتم تو یخچال واست ... بیا ببر
:-P

Anonymous said...

يه تعداديشو كه اصلا "تحقيق" نيست "تبليغ" هست با هدف خاصي ميدند فقط به قصد تكرار همون حرفهايي است كه شبانه روز داره تكرار ميشه براي اون دانش آموز.كاش تحقيق رو كه ميدادند موجب ميشد برند 2 تا كتاب بخونند . يه راست ميرند كافي نت ترتيبش رو ميدند .

Anonymous said...

Kheili Khoshalam Ke Man Joze Bache Madresieeha Nisam ALan ...