Friday, December 28, 2007

برده داری نوین

16 سالش هست با شوهری 27 ساله. بیشتر از یک سال از ازدواجش می گذرد. عکسهای عروسی اش دخترکی تپل و زیبا را تصویر می کند بر عکس دخترک لاغری که اینجا نشسته.
می گوید از وقتی اومدم اینجا اشتهام باز شده. آقا مجید یک دوستی داره، مرد بد و کثیفیه. منم که چیزی نمی تونستم به آقا مجید بگم. آقا مجید خیلی وقتها با اون بود، منم فقط غصه می خوردم. الان که می دونم دیگه دور و بر آقا مجید نیست، خیالم راحته.
از شغل شوهرش فقط می داند که در یک شرکت کار می کند و مأموریت می رود. چند ماهی ساکن کرج بوده اند و یک سالی باید لاهیجان باشند و گاهی هم آقا مجید سفرهای یکی، دو روزه به تهران می رود.
شوهرش که از در بیرون رفت اجازه ی تماس گرفتن ندارد. هر وقت آقا مجید کار داشته باشد، خودش زنگ می زند. حتی اگر تهران یا شهر دیگری هم رفته باشد و 24 ساعت هم خبری نشود، باید با نگرانی و تنهایی اش بسازد و تماس نگیرد، چون آقا مجید لابد کار داشته یا سرش شلوغ بوده و آقا مجید خوشش نمی آید که تماس بگیرد و شاید عصبانی هم شود.
طرز کار ماکروویو، ضبط صوت، دی وی دی پلیر و ماهواره را فقط آقا مجید می داند. در تمام روزهایی که تنها در خانه و دور از خانواده اش سر می کند سرش به آشپزی گرم ست و تلویزیونی که انگار تنها تکنولوژی قابل استفاده در خانه بدون حضور آقا مجید ست. حتی برای خرید هم بدون حضور آقا مجید از منزل خارج نمی شود.
سایه ی قدرت آقا مجید همه جا هست حتی با نبود آقا مجید در زمان زیادی از روز.. نبودنش باعث نمی شود اتفاقی بدون رضایت او رخ دهد و دست به وسیله ای یا کاری که آقا مجید منعش کرده، بزند.
می گوید جدیدن مزاحم تلفنی داریم. آقا مجید گفته دیگه تلفن را جواب ندم تا بره روی پیغامگیر. اگه آقا مجید باشه خودش می گه تلفن را بر دار و منم جواب می دم.

11 comments:

شیخ الشیوخ نادرالدین شاه said...

حقیقت است
هنوز مردانی هستند که نیاز به همسر ندارند
نیاز به برده دارند
وزنانی که برده می شوند

Anonymous said...

دنياى عزيز

دلم شديد گرفت، يعنى اين فرهنگ نميخواد عوض بشه، يعنى ما و مردممون هنوز از تمدن و مدرنيته اينقدر دورريم، حالم بد ميشه از اين چيزا. خوبه كه اگه ميتونى كمك كنى بهشون منكه دستم كوتاهه ولى اگه دم دستم بودن همچين زن هايى حتما يه جورايى كمك ميكردم بهشون كه كمى روشن تر فكر كنن.

شاد باشى هميشه

ميبوسمت عزيزم

عمو اروند said...

باین نوشته در بلاگ نیوز لینک داده شد.

Anonymous said...

Hi
I'm really interested to get a woman from Iran. I think in Iran , men are really men.
Thanks

Anonymous said...

فقط میشه اظهار تاسف کرد!

Anonymous said...

unvaght ki hast in taraf ?!

Anonymous said...

این اسمش زندگی نیست ...
برده داریه ...
واقعاً نمیدونم چی بگم ...
مسخره ست ....

سورنا said...

عجب آدمیه. این احتمالا اختلالات روانی دارد. ولی از یک چیز دیگه بیشتر ناراحت می شم. اون هم ازدواج دختر ها در سن پایینه که به دلیل کم سن و سالی وابستگی پیدا می کنند. اون هم از نوع وابستگی سرپرستی و نه عاطفی.
برای حل شدن این مشکل به نظرم دولت باید شرایط تحصیلات رایگان و یا خیلی ارزان را برای دختر ها بخصوص همچین دخترانی فراهم کنه چون فقط خودشون هستن که می تونن این فرهنگ رو عوض کنن. سنت 2500 ساله 2500 روز تلاش می خواهد تا از بین برود.

Anonymous said...

vaghean ke! man fek kardam nasle injoor agha majida dare mongharez mishe!

Anonymous said...

haalam bad shod...........

Anonymous said...

InertiareMari [url=http://manatee-boating.org/members/Order-cheap-Codeine-online.aspx]Order cheap Codeine online[/url] [url=http://wiki.openqa.org/display/~buy-flomax-without-no-prescription-online]Buy Flomax without no prescription online[/url]